woensdag 28 november 2018

Ik ben ongelukkig

Anoniem en vertrouwelijk, dus aarzel niet. Soms ben je niet in een feeststemming, maar droevig of boos. Deze gevoelens wegstoppen kan juist stress veroorzaken.


Je gevoelens zijn namelijk een . Te hoge verwachtingen van.

Vind je draai in het leven Ik heb alles maar ben niet gelukkig - wat als je ongelukkig bent? Je hebt alles wat je hartje begeert, en toch voel je je niet gelukkig. Het klinkt tegenstrijdig, maar het is heel logisch.


Zo maak je de situatie beter. Voel je je constant een beetje down en ben je eigenlijk nergens tevreden mee? Veel mensen voelen zich ongelukkig zonder goed te weten . Dat vage gevoel dat je ongelukkig bent, maar niet precies kan aanwijzen waarom.

Stuk voor stuk overduidelijke aanleidingen om je ongelukkig te voelen. Ben ik passief agressief? Wanneer komt het geluk mij nou aanwaaien? Je zit vast in een slachtofferrol.


Niet kunnen genieten, Jezelf ongelukkig voelen, niet meer kunnen genieten. Lees hoe jij kunt kiezen voor . Ongelukkig : jezelf ongelukkig voelen heeft te maken met onvervulde behoeften. En wat gaat u eraan doen? Misschien vind je van jezelf dat je gelukkig moet zijn, maar toch ben je ergens. Ik wil graag weten waarom ik zo ongelukkig ben terwijl ik alles heb.


Een vrien een huis, voldoende geld om rond te komen. Ik weet echt niet wat er aan de . Ga eens eerlijk voor jezelf na. Tijdens de tweede sessie van een coachingstraject stelde ik deze vraag aan een cliënte. Geluk heb je meestal zélf in handen.


Let dus op de dingen die je doet en niet doet.

Deze zaken kan je alvast beter vermijden. Ik ben erg onzeker over mezelf. Ik zit nu ook in een erge depressie. Ik heb heel veel problemen in mijn hoofd zitten. Ik kan bijvoorbeeld mijn vader nooit zien, . Ik was altijd maar bezig met healing en nu weet ik niet meer hoe plezier te maken en geen vrienden om het mee te delen.


Maar het is zeker niet de bedoeling dat je je altijd ongelukkig voelt. Sinds jaar ben ik gescheiden. Ik heb altijd gedacht dat ik me prima in mn eentje kon redden en op zich is dat ook wel zo maar het . Toen ik klein was, werd er vaak gezeg dat ik gelukkig moest zijn.


Ik moest gelukkig zijn met het huis waar ik woonde. Verbaasd trok hij zijn hoofd onder zijn schild en dacht: hoe kom ik dáár nou bij? Een antwoord dat je niet behoort te geven wanneer je gevraagd wordt hoe het gaat.


Want er is toch zoveel om dankbaar . Onder wat rampzalig gesternte ben ik gebooren, dat ik den genen die maer de minste. Wat ben ik ongelukkig , dat ik u uit zulk een rampzaligen staet als gy nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts