vrijdag 9 september 2016

Leerdoelen bedenken

Leerdoelen bedenken

McFarlane Shore en Bloom (1986), Tyson (1985), . Het niveau is gekoppeld aan een taxonomie (bijvoorbeeld Bloom ). Leerdoelen bevatten elementen van alle andere. Je bekijkt of de leerdoelen in de toets evenwichtig zijn verdeeld. Bloom ; een resultaatgerichte opleiding organiseren; de opleidingstransfer . Het format voor de toetsmatrijs is gebaseerd op de taxonomie van Bloom. Vervolgens dienen in de e kolom de leerdoelen van het vak opgenomen te.


Leerdoelen bedenken

Inzien, begrijpen, interpreteren, kunnen formuleren , illustreren, typeren, uitleggen , etc. Bloom is een classificatiesysteem van leerdoelen ,. De taxonomie kan gebruikt worden als hulpmiddel bij het formuleren van leerdoelen. Bloom kan gebruikt worden om dit aan te bieden aan toekomstige leraren.


Een voorbeeld in samenhang met de taxonomie van Bloode leerdoelen van kennisvakken op niveau hoofdfasebekwaam zijn . Belang van goede leerdoelen en toetstermen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts