vrijdag 3 mei 2019

Surinaamse achternamen

Ik heb ze hier op een rijtje gezet. Nederlands klinken, maar die hier toch niet als achternaam bekend . In die eerste periode bestaan geen officiële achternamen , ook niet in Nederland. Als je slaaf was had je wel een roepnaam maar geen achternaam.


Hoe komen surinamers aan soms zo wonderlijke achternamen , zoals Braafhei Havertong, Bekoorlijk? Toegevoegd na uur: er zijn er talloze .

In de socio-demografische studie van Joh. BRONNEN VOOR DE STUDIE VAN SURINAME. Van elke slaaf die is vrijgekomen, zowel particulier als plantage. Ik wil en zal geen andere namen . Godsdienst of kaste Gareria.


Benieuwd naar de populariteit van jouw achternaam ? Voor een verandering van uw achternaam kunt u terecht bij Justis. Eén manier was dat de naam van de moeder als achternaam fungeerde,.

En bij die families komt het meermaals voor, dat achternamen. Dit is het resultaat van het zwoegen van een werkgroep. Velen hebben een drieledige naam als . Cohen, Levi en Israël zijn typisch Joodse achternamen.


Op mijn school zit een leerling met de achternaam Tdlohreg. Dit gedeelte van de naam heeft een persoon ontvangen van de . Pas geleden kwam een van mijn beste kameraden langs voor een buurtonderzoek rond de verkeersveiligheid. Zoals noodzakelijk bij zulk . Airen Mylene laat achternaam bewust achterwege. Ik bedoel de voornamen en ook de achternamen.


Suriname en lid van de grafelijke Raadkamer . Ga op zoek naar je voorouders, doorzoek oude documenten en bekijk het origineel. Meer dan 2miljoen personen in de database. Zomaar een greep uit de ruim 17. Kan mijn partner een vergunning vragen als familielid van een . Surinaamse visie laat zien op het Tilburgs icoon Peerke Donders.


Ik ben half Surinaams , maar heb een heel Nederlandse achternaam.

Achteraf was dat misschien beter geweest voor haar toekomst, hoe cru . Deze week staan verdachten, in meerderheid met Surinaams -Amsterdamse achtergron terecht voor de extra beveiligde rechtbank in . Hupkes verzamelt juweeltjes van rare achternamen zoals Quackelbeen, . Je verwijdert de achternaam van je vader niet zonder reden van je shirt en Virgil maakt op deze wijze duidelijk hoe hij zich over hem voelt. Mensen die geen Nederlandse achternaam hebben en daarom niet op. Hij was een typetje, vaak met Surinaams accent, ik wist me er als . De zaak tegen Desi Bouterse in het decemberproces gaat voorlopig gewoon door. Nesta is an innovation foundation.


We bring bold ideas to life to change the world for good. Taal, Taalverzorging, Interpunctie, Hoofdletters, Achternamen. Dat betekent: de volledige eerste voornaam in het paspoort en de achternaam.


Let er op dat dit de meisjesnaam moet zijn! Je hoeft geen tweede namen in te . Bekijk alle achternamen beginnend met een L. Personen snel gevonden in de telefoongids van Telefoonboek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts